Rejestr działalności regulowanej

Odbierając odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, oprócz wpisu do RDR w danej gminie, przedsiębiorca jest zobowiązany również do wpisu do Rejestru BDO w zakresie działu XV, poprzez samodzielne złożenie elektronicznego formularza wniosku rejestrowego lub aktualizacyjnego przez indywidualne konto w bazie BDO na stronie https://rejestr-bdo.mos.gov.pl

Tylko poprzez wpis do Rejestru BDO (dział XV) można uzyskać uprawnienia do prowadzenia przedmiotowej działalności.

Prowadzenie ww. działalności bez wymaganego wpisu do rejestru BDO, podlega administracyjnej karze pieniężnej do wysokości 1 mln złotych

Wpis/zmiana danych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

1. Sprawę załatwia:

Referat Gospodarki Odpadami – ul. Kościuszki 32A, Grodzisk Mazowiecki, tel. ( 22) 755-55-34 wew. 260

2. Wymagane dokumenty od wnioskodawcy i miejsce składania:

2.1. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

2.2. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

2.3. Wniosek o zmianę danych w rejestrze działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

2.4. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

2.5. Miejsce składania dokumentów:

Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim
ul. Kościuszki 12A 05-825 Grodzisk Mazowiecki

3. Opłaty:

Z chwilą złożenia wniosku o wpis do rejestru opłata wynosi 50 zł. Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy w dniu wejścia w życie ustawy, tj. 1 stycznia 2012 r., posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych;

W przypadku wniosku o zmianę wpisu – 25,00 zł.

W przypadku składania wniosku przez pełnomocnika – 17,00 zł.

Powyższą opłatę należy wnieść na konto 61 1240 6348 1111 0010 4058 8264 lub w kasie Urzędu Miejskiego wraz z opisem; imię i nazwisko lub nazwa firmy, opłata skarbowa z jakiego tytułu ( np. za dokonanie wpisu/zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej)

4. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej powinien zawierać:

1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP)
3) określenie rodzaju odebranych odpadów komunalnych

Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:

1) dowód uiszczenia opłaty skarbowej
2) oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:

„Oświadczam, że:
1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Powyższe oświadczenie powinno zawierać także:

1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
2) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
3) podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.

5. Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2025.733 ze zm.)
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122)
    ustawa z dnia 6 marca 2018 r. prawo przedsiębiorców (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 236).
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 572 ze zm.)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 1154 ze zm.)

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej
(plik DOC – 49 KB)

Oświadczenie
(plik DOC – 30 KB)

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości Gminy Grodzisk Mazowiecki
(plik DOC – 403 KB)

Przejdź do treści
Gospodarka Odpadami
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.